ひろトーク

音楽 映画 旅行 ...etc

RASCAL FLATTS "Life Is a Highway" 洋楽 歌詞 和訳 解説 ~カーズの街 ルート66~

どうも!

皆さん

「カーズ」

という映画をご存知でしょうか。

 

一言で言うとめっちゃおもろいです(笑)

 

車好きにはたまらない映画となっていますので一度見てみてください。

 

ところで何か月か程前にカーズの舞台になっているアメリカの街へ行ってきました。

 

栄えた街ではないんですけど(むしろ廃れている)すごくアメリカらしくて良い街でした!

そこは旧国道であるルート66で有名な街で子供心をくすぐられるものすごく楽しい街です

 

アメリカへ行く機会があればぜひ立ち寄ってみて下さい!

 

今回の曲はカーズの主題歌にもなった

RASCAL FLATTS  "Life Is a Highway"

です。

 

https://youtu.be/jURRsAMGuZk

 

 

f:id:hrt9566:20190730003444p:image

 

歌詞

Life's like a road that you travel on

When there's one day here and the next day gone

Sometimes you bend, sometimes you stand

Sometimes you turn your back to the wind

 

There's a world outside every darkened door

Where blues won't haunt you anymore

Where the brave are free and lovers soar

Come ride with me to the distant shore

 

We won't hesitate

To brave down the garden gate

There's not much time left today

 

Life is a highway

I wanna ride it all night long

If you're going my way

Well, I wanna drive it all night long

 

Through all these cities and all these towns

It's in my blood, and it's all around

I love you now like I love you then

This is the road and these are the hands

 

From Mozambique to those Memphis nights

The Khyber Pass to Vancouver's lights

Knock me down and back up again

You're in my blood, I'm not a lonely man

 

There's no load I can't hold

Or road so rough, this I know

I'll be there when the light comes in

Tell 'em we're survivors

 

Life is a highway

I wanna ride it all night long, woo!

If you're going my way

I wanna drive it all night long (All night long)

Ah, gimme, gimme, gimme, yeah

 

Life is a highway

I wanna ride it all night long, mmm yeah

If you're going my way (If you're going my way)

I wanna drive it sll night long (All night long)

 

There was a distance between you and I (Between you and I)

A misunderstanding once

But now we look it in the eye

Ooh, yeah, mmm, yeah

 

There ain't no load that I can't hold

Or road so rough, this I know

I'll be there when the light comes in

Tell 'em we're survivous

 

Life is a highway

I wanna ride it all night long (All night long, yeah)

If you're going my way

I wanna drive it all night long

Ah, gimme, gimme, gimme, ah

 

Life is a highway

I wanna ride it all night long

(Yeah, I wanna drive it all night long, baby)

If you're going my way (If you're going my way)

I wanna drive it all night long (All night long)

 

 

和訳

 

人生は旅路みたいなもんだ

その日はここにいたのに次の日にはもう過ぎ去っている

時に曲がり、時に立ち上がり

時には向かい風に背を向けたくもなるさ

 

どんな暗闇もドアの向こうには外の世界が広がっているよ

悲しみが君を付きまとうことなんてないんだ

勇気は自由で愛が舞い上がるようさ

乗りなよ遠くの海岸まで俺と一緒にさ

 

俺たちにためらいなんてないさ

庭門なんてぶっ壊すんだ

今日残された時間はもう少ないぜ

 

人生は高速道路みたい

一晩中ドライブしていたい

もし君が付いてきてくれるなら

俺は一晩中そうしたい

 

都会も田舎も全部通り抜けよう

どんなことでもこれが俺のやり方さ

あの時のように今も君を愛しているよ

ここが道だよ、俺の手はここだよ

 

行こう、モザンビークからメンフィスの夜まで

カイバル峠からバンクーバーの夜まで

転んでもまた立ち上がる

俺は一人じゃないんだ、君は俺のものなんだから

 

抱えきれない荷物なんてないんだ

道がこんなに荒れていることも俺は知っている

明かりが差し込んでくるときにはもうそこにいるだろう

そしてこう言うんだ、大丈夫だっただろうって

 

人生は高速道路みたい

一晩中ドライブしていたい

もし君が付いてきてくれるなら

俺は一晩中そうしたい

 

人生は高速道路みたい

一晩中ドライブしていたい

もし君が付いてきてくれるなら(もし君が付いてきてくれるなら)

俺は一晩中そうしたい(一晩中)

 

君と俺との間には距離があったよな(君と俺との間には)

かつては誤解もしていた

けど今は瞳を見つめあってる

 

抱えきれない荷物なんてないんだ

道がこんなに荒れていることも俺は知っている

明かりが差し込んでくるときにはもうそこにいるだろう

そしてこう言うんだ、大丈夫だっただろうって

 

人生は高速道路みたい

一晩中ドライブしていたい

もし君が付いてきてくれるなら

俺は一晩中そうしたい

 

人生は高速道路みたい

一晩中ドライブしていたい

もし君が付いてきてくれるなら

俺は一晩中そうしたい

 

 

 

 

 

アメリカ横断したときにこの曲を流しました。

ルート66を走りながら感動しました。。。

 

人生は高速道路みたいっていう例えがいいですね

 

速いスピードも出せて、時には渋滞して

 

快適に物事が進むこともあれば、上手くいかず悩み立ち止まることもある

 

ってことでしょうか

 

ドライブの時にでも聞いてみてください!