ひろトーク

音楽 映画 旅行 ...etc

Taylor Swift ”You Belong With Me” 洋楽 歌詞 和訳 解説 〜テラスハウス〜

 

どうも!

 

最近Netflixテラスハウスをよく見ています

 

今週無かったのがとても残念です

 

 

テラスハウスと言えばTaylorの曲がよく流れていますね 

 

 

今回の曲は

Taylor Swift  ”You Belong With Me”

です

 

 

定番ラブソングです!!

 

f:id:hrt9566:20180606041831p:image

 

 

 

 動画はこちら

 


Taylor Swift - You Belong With Me

 

 

 

 

歌詞

 

You’re on the phone with your girlfriend, she’s upset

She’s going off about spmething that you said

’Cause she dosen’t get your humour like I do

 

I’m in the room, it’s a typical Tuesday night

I’m listening tothe kind of music she dosen’t like

And she’ll never know youe story like I do

 

But She wear short skirt, I wear t-shrts

She’s cheer captain and I’m on the bleachers

Dreaming ’bout the day when you wake up and find

That what you’re lookin for has been here the whole time

 

If you could see that I’m the one who understands you

Been here all along so why can’t you see?

You belong with me

You belong with me

 

Wlkin’ the streets with you in your worn out jeans

I can’t help thinking this is how it ought to be

Laughing on the park bench thinkin’ to myself

Hey, isn’t this easy?

 

 And you’ve got a smile that could light up this whole town

I haven’t seen it awhile, since she brought you down

You say you find I know you better than that

Hey, whatcha doing with a girl like that?

 

She wears high heels, I wear sneakers

She’s cheer captain and I’m on the bleachers

Dreaming ’bout the day when you wake up and find

That what you’re looking for has been here the whole time

 

If you could see that I’m the one who understands you

Been here all along so why can’t you see?

You belong with me

 

Standing by or waiting at yourback door

All this time how could you not know, baby?

You belong with me

You belong with me

 

Oh, I remember you driving to my house in the middle of the night

I’m the one who makes you laugh when you know you’re about to cry

I know your favorite songs and you tell me ’bout you dreams

I think I know where you belong, I think I know it’s with me

 

Can’t you see that I’m the one who understands you?

Been here all along so why can’t you see?

You belong with me

 

 

Standing by or waiting at your back door

All this time how could you not know, baby?

You belong with me

You belong with me

 

You belong with me

Have you ever thought just maybe

You belong with me?

You belong with me

 

 

 

和訳

 

あなたはガールフレンドと電話していて、彼女はいらいら

あなたが言った言葉で爆発寸前

だって彼女は私みたいにあなたのユーモアが分からないから

 

普通の火曜日の夜、私は部屋にいて

あの子の好まないような曲を聴いている

そしてあの子は私のようにあなたのストーリーを知ることはないの

 

だけどあの子はショートスカートをはいてて、私はTシャツ

あの子はチアのキャプテンで私は外野席

夢見てるの、あなたが目を覚まして気付いてくれるその日を

探し物はずっとここにあったんだって

 

あなたを理解できるのは私だけだってわかってくれないの

ずっとここにいるのに、なんでわかってくれないの?

あなたの居場所はここよ

私なのよ

 

 擦り切れたジーンズのあなたと通りを歩いていると

これがあるべき姿なんて考えずにはいられないの

公園のベンチで笑いながら私自身そう思う

ねえ、分かるでしょ?

 

あなたは街中を明るく照らす笑顔をもっているの

彼女に落ち込まされてから見てないの

あなたは元気だっていうけど、私今よりもっと元気って知ってるんだよ

ねえ、あんな女と何してんの?

 

あの子はハイヒール履いて、私はスニーカー

あの子はチアのキャプテンで私は外野席

夢見てるの、あなたが目を覚まして気付いてくれるその日を

探し物はずっとここにあったんだって

 

 

あなたを理解できるのは私だけだってわかってくれないの

ずっとここにいるのに、なんでわかってくれないの?

あなたの居場所はここよ

 

いつもあなたの傍でずっと待っているのよ

なんでわかってくれないの?ベイビー

あなたの居場所はここよ

私なのよ

 

ねえ、私真夜中に私の家までドライブしたの覚えてる

あなたが今にも泣きだしそうなときあなたを笑顔にするのは私だけ

私あなたの好きな歌だって知ってるし、あなたの夢だって言ってくれた

私はあなたの居場所を考えてる、それは私なのよ

 

あなたを理解できるのは私だけだってわかってくれないの

ずっとここにいるのに、なんでわかってくれないの?

あなたの居場所はここよ

 

いつもあなたの傍でずっと待っているのよ

なんでわかってくれないの?ベイビー

あなたの居場所はここよ

私なのよ

 

あなたの居場所はここよ

もしかしたら考えたことあった?

あなたの居場所はここよ

私なのよ

 

 

 

 

 

 you belong with meのbelong withについて

 

学校とかで習うことが多いのって

 

belong to~

 

なんですけど、今回は with が使われています

to より with の方が所有感が強くなります

 

 

だからラブソングには持って来いの言い回しだったんでしょうか

 

 

 

あんな女より絶対私でしょ!

 

っていう強い気持ちが表れています

 

 

 

けど学園の女としての差を見せつけられ何とも言えない気持ちになりますね

 

 

確かに学園ものの海外ドラマはチアリーダーとアメフト部が付き合っているなんてシーンがたくさんあります

 

 

アメリカの学生同士のカースト制度はなんとなく厳しそうなイメージがあります

 

アメリカで学生時代を送ってみたいって思ってましたけどもしかしたら日本で良かったのかも笑